Додатни примери

Пример 1. Написати програм који омогућава кориснику да унесе троцифрен број, и издваја цифре тог броја.

Слика 5.24. Изглед форме
Слика 5.24б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 2. Направити апликацију којом цифре троцифреног броја исписујемо у обрнутом редоследу. На пример, ако корисник унесе број 247, након клика на дугме, у textBox-у треба да пише 742.

Слика 5.25. Изглед апликације након покретања програма
Слика 5.25б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 3. Написати програм који омогућава кориснику да унесе природан број n, и за унето n рачуна суму првих n природних бројева.

Слика 5.26. Изглед форме
Слика 5.26б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 4. Направити апликацију Штоперица која, након клика на дугме Кreni започиње одбројавање, након клика на дугме Stani зауставља одбројавање и враћа штоперицу на почетак и у лабели исписује последњи резултат.

Слика 5.27. Изглед форме
Слика 5.27б. Изглед апликације након клика на дугме Stani

Пример 5. Написати програм који рачуна запремину правилне четворостране призме, ако корисник унесе дужину основне ивице и висину призме.

Слика 5.28. Изглед форме
Слика 5.28б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 6. Направити апликацију којом се у PictureBox-у црта плава кружна линијa или црта и боји зелени круг, у зависности од тога на које је од ова два дугмета кликнуо корисник. Претходно поставити ширину и висину PictureBox-а на 310.

Слика 5.29. Изглед форме
Слика 5.29б. Изглед апликације након клика на дугме Oboj zeleni krug

Пример 7. Направити апликацију којом се, када корисник кликне на форму, исцртавају кругови произвољног полупречника и боје, са центром у тачки на коју је корисник кликнуо мишем.

Слика 5.30. Изглед форме
Слика 5.30б. Изглед апликације након неколико кликова на форми

Пример 8. Направити апликацију којом се, када корисник кликне на форму, исцртавају дужи са заједничким почетком у тачки на коју је корисник кликнуо мишем, као на слици.

Слика 5.31. Изглед форме
Слика 5.31б. Изглед апликације неколико секунди након клика на форми

Наредна три задатка су задаци са основношколских такмичења из информатике из претходних година. Предлажемо ученицима да их ураде сами за домаћи.

Пример 9. За припрему декора за школску представу, деца су подељена у три групе и свака група је добила задатак да направи по један део декора. Прва група је добила задатак да направи декор који изгледа као замак у даљини. За основу су узели 6 дасака поређаних једну до друге, које ће обојити на одговарајући начин. Прва даска је дужине K, друга за 20 центиметара дужа, трећа за 20 центиметара дужа од друге, четврта исте дужине као трећа, пета исте дужине као друга и шеста исте дужине као прва. Написати програм ZAMAK у коме се за унету дужину прве даске K израчунава укупна дужина дасака.



Слика 5.32. Изглед форме
Слика 5.32б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 10. Кнез Љубинко је решио да у свом родном месту направи мост преко реке. Сакупио је најбоље мајсторе који су почели изградњу каменог моста. У каменоломима су секли огромне камене плоче једнаких димензија које су постављали на стубове и то им je представљало основу моста. Ширина плоче је увек одређивала ширину моста. Да се ивице ових плоча не би временом оштетиле, након што поређају плоче у низ они су око ових великих плоча постављали мање плоче квадратне основе димензије 1 метар. Написати програм MOST у коме се уносе ширина плоче S и дужина плоче D, задате у метрима и број плоча N који је потребан да се направи основа једног моста, а затим се израчунава број мањих квадрaтних плоча које су потребне да се поставе по ивицама моста. Bредности променљивих S, D и N су позитивни цели бројеви, 0 < S, D, N < 100.

Слика 5.33. Изглед форме
Слика 5.33б. Изглед апликације након клика на дугме

Пример 11. Рестoран "36" је због добре хране и одличне забаве увек пун гoстију, због чега се запослени у њему труде да направе што више места за седење. Ресторан располаже столовима за шест, четири и две особе, од којих прва врста заузима површину од 7 квадратних метара, друга 5 квадратних метара, а најмања 2 квадратна метара. Поред столова у ресторану се мора наћи место и за бенд који забавља госте и који сваке вечери наступа са различитим бројем извођача, при чему је по извођачу потребно обезбедити 1 квадрани метар. С обзиром на то да број извођача варира, столови се сваке вечери изнова распоређују. Зна се да столова за 4 и 6 особа има толико да се сигурно сви могу увек распоредити и они се први постављају. Простор који бенд заузима никада није већи од простора који остаје слободан након што се поставе столови за 4 и 6 особа. Након распоређивања столова за 4 и 6 особа и бенда, преостали простор се попуњава столовима за две особе. Написати програм STOLOVI који након уноса површине ресторана, броја столова за 4 и 6 особа и броја извођача у бенду одређује колико столова за две особе може да се постави.

Слика 5.34. Изглед форме
Слика 5.34б. Изглед апликације након клика на дугме