Uvod

Kotlin je programski jezik opšte namene koji podržava nekoliko paradigmi i najčešće se koristi u programiranju Android aplikacija. Glavna paradigma je objektno-orijentisana, ali su podržane i razne druge, među kojima su verovatno najznačajnije konkurentna i funkcionalna.
Kotlin dosta liči na programski jeziv Java i osmišljen je kako bi se, za potrebe programiranja telefonskih aplikacija, ispravile neke mane koje je Java imala i dobio efikasniji i pregledniji kod. Kotlin kodovi se izvršavaju na JVM (Java Virtual Machine) i kooperativni su sa Java kodovima, što znači da mogu biblioteke koje su napisane u Javi da se koriste i u Kotlin programima.

Instalacija i pokretanje

Postoji nekoliko platformi na kojoj se mogu pokretati Kotlin programi. Ovde ćemo navesti samo neke koje su značajnije. To su:

Naša preporuka je da se, za potrebe testiranja osnovnih funkcionalnosti i učenja jezika, koristi Kotlin Playground, budući da se na njemu programi brže pokreću nego na ostalim platformama.
Intellij IDEA je odličan softver za pokretanje ne samo programa u Kotlinu, već i u drugim programskim jezicima. Detalji o instalaciji mogu se naći na zvaničnom sajtu. Za pokretanje Java i Kotlin programa, softver je skroz besplatan.
Android Studio se koristi za programiranje Android aplikacija i detalji o instalaciji mogu se pronaći na sledećem linku. Android Studio nudi razni niz pogodnosti prilikom programiranja. Moguće je programe izvršavati na emulatoru, posebnoj virutelnoj mašini koja simulira rad Android telefona, kao i na samom uređaju. Savet je da se programi testiraju na stvarnom uređaju ako je RAM memorija mala, budući da je emulator memorijski veoma zahtevan. Da bi se uspešno mogao program da pokreće na telefonu, potrebno je instalirati drajvere za Android. Informacije o drajverima mogu se naći na sledećim linkovima: https://developer.android.com/studio/run/device i https://developer.android.com/studio/run/win-usb