Примери

Пример 1: Написати програм који притиском на дугме PORUKA исписује поруку Ovo je moja prva aplikacija! у MessageBox-у.

Пример 2: Написати програм који притиском на дугме PORUKA исписује питање Da li je ovo Vasa prva aplikacija? у MessageBox-у. MessageBox треба да има два дугмета Yes и No, име и иконицу.

Пример 3: Написати програм који има два TextBox-a и у први се уноси име, а у други презиме особе.

  1. Кликом на дугме Ispisi u labelu се исписује унето име и презиме у лабелу.
  2. Кликом на дугме Ispisi u textBox се исписује унето име и презиме у TextBox.
  3. Кликом на дугме Ispisi u MessageBox се исписује унето име и презиме у MessageBox.
  4. Кликом на дугме Ispisi u RichTextBox се исписује унето име и презиме у RichTextBox.

Пример 4: Написати програм који има шест TextBox компоненти у које ће са тастатуре да се уносe одређени подаци (име, презиме, град, улица и број, број телефона), кликом на дугме NARUCI се подаци исписују у richTextBox1, а кликом на дугме POTVRDI се појављује MessageBox са исписаном поруком: Vasa porudzbina je uspesno poslata.

Пример 5: Написати програм Телефонски именик. Омогућити унос имена, презимена и броја телефона (за свако посебно поље за унос текста). Кликом на дугме UNESI у RichTextBox се исписују подаци. Кликом на дугме NOVI UNOS поља за унос се празне, а у RichTextBox се исписује нови унос одмах после старог уноса (значи претходни унос остаје исписан).

Пример 6: Написати програм који кликом на дугме SVA U VELIKA претвара сва слова текста исписаног у richTextBox1 у велика и исписује их у richTextBox2, а кликом на дугме SVA U MALA претвара сва слова у мала и исписује их у richTextBox2 (у првом RichTextBox-у остаје оригиналан текст, а у другом се исписује у измењеном облику).

    Ово је Java Applet направљен у GeoGebri (www.geogebra.org). Изгледа да немате инсталирану Java-у (www.java.com).

*У случају да се анимација не приказује, притиснути дугме

Пример 7: Написати програм који има приказаних 7 боја на које кад се кликне у новом PictureBox-у се појављује увећан приказ те боје. Кликом на дугме NARUCI исписује се порука За потврду кликните на OK да бисте наручили фарбу! у MessageBox-у (MessageBox треба да има два дугмета ОК и Cancel).

Пример 8: Написати програм који кликом на дугме Prikazi slike убацује слике из ImageList компоненте у PictureBox компоненте, кликом на дугме Izbroj slike исписује у лабелу број слика из ImageList компоненте, а кликом на дугме Pronadji indeks исписује у другу лабелу индекс последње слике у листи.

Пример 9: Написати програм који приказује неколико слика мушке и женске гардеробе, а поред сваке слике се налазе подаци везани за ту слику (назив артикла и цена). Такође се поред сваке слике налази поље у које се уноси величина артикла и дугме Naruci. Кликом на дугме Naruci се у MessageBox-у исписује порука шта је наручено и која је величина наручена.



     MessageBox је прозор који може
  да садржи системску иконицу, једо
  дугме, или њих неколико и кратку
  поруку која може представљати не-
  ку битну информацију, упозорење о
  акцији која теба да се изврши или
  упозорење о насталим грешкама.