Компонента Label

Label је компонента која се у Toolbox-y налази у категорији Common Controls. Kорисник не може да мења садржај ове компоненте. Када се програм покрене, ова компонента не може бити у жижи. Питање које се појављује на , са претходне стране, је заправо једна лабела у којој је то питање исписано.


Слика 3.1. Приказ компоненте Label

Са овом компонентом се такође можемо срести и када хоћемо да се улогујемо на неки налог, на пример Google налог (Слика 3.1). Приметимо да се овде налазе три лабеле. У првој је исписана порука Пријавите се, у другој је исписано Корисничко име, а у трећој Лозинка. Значи, лабела служи да би се преко ње описала нека друга компонента. У овом случају лабела Корисничко име служи за то да се нагласи да поље за унос текста, које се налази испод ње, служи за то да се у њега упише корисничко име, а лабела Лозинка служи за то да се нагласи да се у поље за унос текста, које се налази испод ње, уписује лозинка корисника.

Својства која се наjчешће користе:

Text je својство које се најчешће користи и служи за задавање натписа који ће да стоји у лабели. Најчешће се задаје када треба да опише неку другу компоненту. Текст који се иницијално на почетку појављује је label1, за прву лабелу које се дода форми, label2, за другу лабелу, label3 за трећу и тако даље, али као што смо рекли овај текст се помоћу овог својства може променити.

Text Align је својство које нуди различите опције за поравнање натписа који стоји у лабели. Натпис се може поравнати тако да стоји на пример у горњем левом углу, доњем десном углу, центру и тако даље.

(Name) је својство које представља име компоненте које се користи у коду како би се идентификовала та компонента (тј. објекат). Свакa лабела аутоматски добија име и то према редоследу додавања форми label1, label2, label3 и тако даље. Ова имена се могу променити помоћу овог својства, али ми ћемо радити са овим већ унапред задатим именима и нећемо их мењати. Ово својство треба разликовати од својства Text.

Auto Size је својство које служи да се димензије лабеле аутоматски прилагоде тексту који је исписан у лабели. Ако је ово својство постављено на True, онда се димензије аутоматски прилагођавају, а ако је постављено на False, онда ми можемо сами да задамо висину и ширину помоћу својства Size.

Back Color је својство које служи за промену боје позадине лабеле. Начин на који се то ради је идентичан начину на који се мења боја позадине форме.

Border Style својство има три понуђене опције које пружају различите изгледе ивица лабеле.

Cursor је својство које нуди различите изгледе курсора. Када пређемо мишем преко лабеле, курсор ће попримити изабрани изглед.

Font је својство помоћу кога се може изабрати врста слова, начин исписа, величина слова натписа који се појављује у лабели. Подсвојства се могу видети када се кликне на симбол . Та подсвојства се директно могу мењати у оквиру Properties Windows-a.

Fore Color је својство помоћу кога се може изабрати боја текста који се појављује у лабели. Та боја се бира исто као што се бира и боја позадине лабеле.

Visible је својство помоћу кога се утврђује да ли је компонента видљива или сакривена. Уколико је изабрана опција True, компонента ће бити видљива када се покрене програм, а уколико је изабрана опција False, компонента се неће видети када се покрене програм, односно биће сакривена.

Задавање својстава преко кода

Као што смо мењали својства компоненте Button преко кода, тако можемо да мењамо својства и ове компоненте. Поступак је исти, само се уместо button1 пише label1, јер сада мењамо својства компоненте Label.


private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
{
    //Postavljanje teksta u labelu.
    label1.Text = "Ovo je labela!";
      
    //Na ovaj nacin ce se dimenzije labele prilagoditi tekstu koji
    //je u njoj ispisan.
    label1.AutoSize = true;
     
    //Promena boje pozadine labele.
    label1.BackColor = Color.Beige;

    //Na ovaj nacin ce kursor poprimiti drugi izgled kada se misem
    //predje preko labele.
    label1.Cursor = Cursors.Hand;

    //Promena izgleda ivica labele.
    label1.BorderStyle = BorderStyle.Fixed3D;
           
    //Labela ce biti vidljiva kada se pokrene program.
    label1.Visible = true;
}

На почетку је нашa лабела изгледала као што је приказано на Слици 3.2. После писања кода и покретања програма, наша лабела изгледа као што је приказано на Слици 3.3. Такође се види да када се прелази мишем преко лабеле курсор поприма изглед руке.

Слика 3.2. Изглед компоненте Label пре покретања програма Слика 3.3. Изглед компоненте Label након покретања програма