U Kotlinu su podržani sledeći osnovni tipovi podataka:
fun main() { println("Ovo je String") println("Ovo je celi broj " + 5) println("Ovo je realni broj " + 1.5555) println("Ovo je logička konstanta " + true) println("Ovo je karakter " + 'a') }
U Kotlinu postoje dve vrste promenljivih: val i var. val služe da čuvaju konstante i njihove vrednosti se kasnije ne mogu menjati, dok se vrednosti var promenljivih uvek mogu promeniti.
Osim ova dva tipa promenljivih, postoje i takozvani nulabilni i nenulabilni elementi. Nulabilni elementi su oni čija vrednost može biti null, što označava memorijsku adresu na kojoj se ništa ne nalazi. U slučaju da je tip nulabilan.
Promenljive se zadaju na neki od sledećih načina:
val ime_promenljive = vrednost : tip_promenljive val ime_promenljive : tip_promenljive val ime_promenljive = vrednost
Tip promenljive se može izostaviti kada se zadaje vrednost promenljive, jer kompajler prepoznaje kog je tipa ta promenljiva. Tipovi promenljive su osnovni ili klasni tipovi. O klasnim tipovima biće više reči kada budemo govorili o klasama.
U slučaju nulabilnih elemenata, potrebno je iza tipa promenljive dodati znak ?. O ovim tipovima se mora posebno voditi računa, a o tome će biti reči kasnije.
Vrednosti promenljivih tipa var se menjaju operatorom = na sledeći način:
ime_promenljive = vrednost
Promenljive se mogu ispisati na komandnu liniju tako što se navede njihovo ime na jedan od dva načina:
println("Neki tekst..." + ime_promenljive) println("Neki tekst... ${ime_promenljive}")
Najosnovniji način za učitavanje podataka sa komandne linije je da se koristi Java biblioteka Scanner. U zaglavlju programa moramo uključiti java.util.Scanner. Na primeru učitavanja celog broja ćemo pokazati kako funkcioniše ovaj metod.
import java.util.Scanner fun main() { val reader = Scanner(System.`in`) var broj : Int = reader.nextInt() }
Više o metodama učitavanja vrednosti sa komandne linije se nalazi na ovoj stranici.